Deklaracja Dostępności
Wstęp
Daty publikacji i aktualizacji
- Data publikacji strony internetowej: 2012-05-06.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-02-04.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- Niektóre pliki do pobrania nie są dostępne cyfrowo.
- W zakładce sprawozdania finansowe znajdują się pliki niedostępne cyfrowo - w takiej formie są generowane w oprogramowaniu, którym dysponuje Szkoła Podstawowa nr 204 w Łodzi. Placówka nie ma wpływu na formę dokumentów.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
- Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia: 2020-03-30.
- Oświadczenie zostało ostatnio poddane przeglądowi w dniu: 2024-03-29.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt:
- osoba kontaktowa - Renata Frankowska-Chyła,
- adres e-mail - kontakt@sp204.elodz.edu.pl,
- numer telefonu - 42 648 80 39 ,
- adres do korespondencji - Szkoła Podstawowa Nr 204 w Łodzi im. Stefana Kardynała Wyszyńskiego, ul. Gajcego 7/11, 92-610 Łódź .
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury wnioskowo-skargowej
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich
Dostępność architektoniczna
Szkoła Podstawowa nr 204 im. Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Łodzi ma swoją siedzibę przy ulicy Gajcego 7/11.
Do budynku prowadzi główne wejście znajdujące się od ulicy Gajcego 7/11 . Jest ono ogólnodostępne w godzinach pracy szkoły. Można również przejść od strony parkingu, jeśli dziecko zostaje dowiezione przez rodzica.
Aby dostać się do budynku, należy pokonać jedną furtkę, następnie 4 stopnie, drzwi wejściowe – otwieranych ręcznie.
Potem jest wewnętrzny hol, z którego prowadzą 4 schody do wejścia na parter szkoły. Są one zamknięte (domofon) dla osób postronnych, zaś pracownicy posiadają klucze Do udzielenia informacji przy wejściu głównym są pracownicy obsługi. Jeśli przychodzi interesant czeka do przerwy na zejście dziecka bądź nauczyciela w miejscu przy sekretariacie szkoły.
W gabinecie u dyrektora szkoły jest podgląd monitoringu obejmujący wejście główne, teren wokół szkoły, parking, wielofunkcyjny obiekt sportowy, hol na parterze, strefa wejścia dla rodzica w najniższej kondygnacji 2 kamery w szatni szkolnej.
Budynek składa się z 3 kondygnacji w budynku i na każdym poziomie znajduje się korytarz (parter, 1 piętro) oraz podpiwniczenie, w którym znajduje się szatnia oraz 3 wyremontowane, przystosowane do nauki sale lekcje. Aby dostać się na korytarz na 1 piętro należy pokonać schody – brak wind.
W budynku nie ma windy, pochylni, podjazdów, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych itp.:
W odległości 100m od głównego wejścia znajduje się parking dla pracowników i dla rodziców, przywożących dzieci (krótki postój) – brak wydzielonego miejsca dla osoby niepełnosprawnej.
Dyrektor jednostki wyraża się na wstęp z psem asystującym w szczególnych przypadkach.
Jest możliwość; skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu (samodzielny referent w sekretariacie) lub online.
Klasy młodsze uczą się jednozmianowo, na parterze budynku, oprócz lekcji WF i zajęć komputerowych. Klasy starsze mają lekcje głownie na pierwszym piętrze oraz w salach przy szatni. Na parterze szkoły znajduje się stołówka szkolna, z której podczas dwóch przerw korzystają uczniowie klas I-VIII.
Aplikacje mobilne
Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych